2010. május 15., szombat

Júliusban befejeződhet a 4-es metró alagútépítése


Július közepén befejeződhet a 4-es metró alagútjainak építése, majd megkezdődhet a pesti oldalon is az állomások beépítése.
Elmondása szerint még 450 méter van hátra a pajzsos alagútépítésből. "Nagy felszabadultságérzés volt, amikor hétvégén elindult a déli pajzs" - mondta a projektvezető, hangsúlyozva, hogy az alagútépítés egy sajátos és összetett tevékenység, mellyel bármikor és bárhol lehetnek problémák.

Ha minden a tervek szerint halad, akkor — bár a budai oldalon jelentős késedelem halmozódott fel - a tavaly novemberi ütemtervhez képest akár 2-3 hónappal korábban is végeznek a pajzsos alagútépítéssel. Ezt a pluszidőt tartalékként építik bele a projektbe, s szinte biztosan fel is fogják használni.

Klados Gusztáv kifejtette: miután a déli pajzs június végén, az északi pedig július közepén elért az ideiglenes végállomásra, azokat szétszerelik és kiemelik, majd a kiszolgáló létesítményeket is felszámolják. Ezt követően folytatódhat a pesti oldalon az állomások szerkezetépítése, amelynek befejező munkálatait korábban a pajzsok elhaladása miatt függesztettek fel.

A beruházás egyik kritikus pontja a Szent Gellért tér alatt megvalósuló úgynevezett vágánykapcsolati műtárgy, ha ezzel késnek, akkor az egész beruházás csúszik. Klados úgy nyilatkozott, hogy "előrehaladott állapotban" van ennek építése és ősszel valószínűleg végez a Bamco a kivitelezéssel, így nem lesz csúszás.

Jelenleg a budai oldali állomások szinte mindegyike szerkezetkész, a vállalkozók megkezdhették a belső beépítést és a vágányépítést. Kivétel ez alól a Szent Gellért téri állomás, amelynek szerkezetét még nem tudták befejezni, hiszen innen szolgálják ki a fúrópajzsokat. Itt akkor folytatódhat az építés, ha a kiszolgáló létesítményeket kiszerelték.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, akkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak már egy éve meg kellett volna érkezniük a Baross térre.

http://www.metropol.hu/itthon/cikk/567805

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése